UA-133716115-1
Pomoc, mám doma nepredajnú nehnuteľnosť!
24. 12. 2018

Pomoc, mám doma nepredajnú nehnuteľnosť!

Čo s tým? Ako sa to v dnešnej dobe, keď je všeobecne nedostatok bytov, či domov vôbec môže stať? Ak sa nehnuteľnosť nepredáva, vyplývajú z toho len dve veci:

  • zlý marketing
  • nereálna cena

V prípade, že predávate s pomocou realitnej kancelárie, zlý marketing môžete s vysokou pravdepodobnosťou vylúčiť. Napr. Sany reality, s.r.o. inzeruje denne na viac ako 60 portáloch. Máte urobené kvalitné fotografie, pútavý popis a týždne bežia a nik sa vám na byt neozýva. Podľa čoho ste stanovili jeho predajnú cenu?

Veľa majiteľov nehnuteľností používa rovnakú stratégiu predaja. A to „Skúsim a keď to nepôjde, zľavím“. Na tom nie je nič zlé, Slováci pri kúpe radi zjednávajú. Problém nastane až v prípade, keď ten prvý „nástrel“ je veľmi vzdialený realite.

Často sa stretávam s argumentom, že majiteľ bytu má na predaj čas a nič ho nesúri. Žiaľ, neuvedomuje si, že čím dlhšie sa dom predáva, tým sú vyššie náklady, ktoré jeho majiteľ musí znášať. Lebo tvrdenie, že byt jesť nepýta, nie je úplne pravdivé. Musíte platiť nájom, dane, v domoch cez zimu temperovať teplotu, v lete kosiť trávnik, atď. Okrem týchto vecí sú nehnuteľnosti, ktoré sú dlho na predaj, pre kupujúcich podozrivé. Nik sa po čase neubráni otázke: „Aký je tam háčik, keď sa to ešte nepredalo?“

Nakoniec sa každý skôr či neskôr dostane ku tomu, že začne zlacňovať. Ani na tom nie je nič zlé, ak sa to urobí rozumne. Lebo veľké „skokové“ zlacňovanie po niekoľko tisíc eur opäť upúta pozornosť, ale inú, ako by ste potrebovali.

Potencionálni kupujúci, keď brúsia po inzerátoch, si majú vo zvyku všimnúť nehnuteľnosti, ktoré vytŕčajú z priemeru. Takže si predraženú nehnuteľnosť zapamätajú. Rovnako rýchlo zareagujú aj na zmenu jej ceny. Ale ak si myslíte, že pobežia k telefónu dohodnúť si obhliadku, mýlite sa. Začnú vyčkávať, koľko ešte z ceny pôjdete nadol. A výsledok?

Uvediem na príklade z praxe: Majiteľka mala 3-izbový byt v L. Mikuláši, ktorý chcela predať za neuveriteľných 90.000,-€. Hodnota bytu pritom neprevyšovala 70.000,-€. Všetci nádejní kupujúci tento byt dobre poznali, ale nik na túto ponuku nereagoval. Po troch mesiacoch začala pani cenu postupne meniť. Najskôr zmenila cenu „len“ o 10.000,-€. Keďže to nevyvolalo požadovaný efekt, za mesiac a pol bola cena bytu už na hodnote 65.000,-€. Nakoniec sa jej ho podarilo predať za 62.000,-€. Najsmutnejšie na tom bolo, že pri podpise kúpnopredajných zmlúv jej kupec povedal, že o byt mal veľký záujem od začiatku. A keby ho hneď začala predávať za prijateľnejšiu sumu, kúpil by ho už pred dvomi mesiacmi kľudne aj za 75.000,-€. Ale keď videl, že začala s cenou hýbať smerom nadol, čakal, dokiaľ vie až pani zájsť. Keď sa byt ponúkal už len za 65.000,-€, nevydržal to a už ju kontaktoval.

Tento jav nie je vôbec ojedinelý. Má dokonca aj svoje pomenovanie – profanácia nehnuteľností.

Šetrite svoj čas a nemalé peniaze a zverte predaj nehnuteľností do rúk profesionálov. Kontaktujte ma ešte dnes.

Bc. Eva Gromová Ostrožovičová
Autor: Bc. Eva Gromová Ostrožovičová

EVA GROMOVÁ OSTROŽOVIČOVÁ

Som realitnou maklérkou spoločnosti Directreal Office a špecializujem sa na predaj a prenájom nehnuteľností v Rači.

Som prvá maklérka, ktorá ROZVONIAVA svoje nehnuteľnosti. 

"Ako je to možné?"                                           

Po mojom mužovi a deťoch sa totiž v posledných rokoch stala mojou vášňou aj aromaterapia. Spolu so svojou rodinou žijem už 8 rokov v Krasňanoch. Táto oblasť mi prirástla k SRDCU. Nie je tu cítiť ruch veľkomesta a zároveň tu je stále veľa zelene, detských ihrísk (ktoré su pre nás momentálne nesmierne dôležité) a máme to na skok do lesa :)

PREČO REALITY?

Pretože vďaka nim môžem pomôcť ľuďom splniť si ich SNY, sny o vlastnom bývaní, či firemnom sídle. Každým splneným snom sa tak tento svet stáva krajším miestom :) 

REALITY sú DYNAMICKÉ a RôZNORODÉ, môžem sa tu plne realizovať a uplatniť všetky svoje silné stránky. Môžem tu skĺbiť svoje niekoľkoročné skúsenosti ako zo stavebníctva, kde som viedla spoločnosť, ktorá sa zaoberala zatepľovaním bytových domov, tak aj z bankovníctva, kde som bola zodpovedná za nastavenie a vývoj úverových produktov. 

PREČO DIRECTREAL?

Pretože spĺňa pre mňa 3 dôležité veci:

  • KOMUNIKÁCIA -  otvorená komunikácia a sloboda prejavu je mojou základnou hodnotou, aj preto sa stotožňujem s filozofiou spoločnosti, ktorou je byť PRIAMY a REÁLNY. Nesľubujeme to, čo nedokážeme splniť a jednáme s dôrazom na empatiu s jediným cieľom - pomôcť klientovi.
  • ROZVOJ - vďaka vlastnej a prepracovanej akadémii vzdelávania naďalej rozširuje moje znalosti v obasti nehnuteľností ako aj praktické skúsenosti v oblasti obchodu a marketingu. 
  • SPOLUPRÁCA - reality sú o tímovej práci a podpore. Som vďačná, že sa vždy môžem obrátiť na našich odborníkov ako z oblasti práva, marketingu tak aj hypotekárneho sprostredkovania, rovnako ako aj na svojich kolegov, ktorí sú špecialistami vo svojich oblastiach. Vďaka tomu som schopná vyriešiť aj to, čo sa zdalo na začiatku neriešiteľné.

                            PREČO JA?                               

INDIVIDUÁLNY PRÍSTUP

Za každým predajom nehnuteľnosti sa skrýva jedinečný ľudský príbeh. Preto ku každej nehnuteľnosti pristupujem osobitne, hľadám cesty a riešenia. V procese predaja som vašim PARTNEROM, o ktorého sa môžete oprieť a na ktorého sa môžete spoľahnúť. CHRÁNIM vaše záujmy, aj vaše peniaze.

VZDELÁVAM SA 

Realitný trh sa neustále meni a oplyvňuje ho viacero faktorov. Mení sa ekonomická situácia, menia sa zákony, trendy, správanie predávajúcich aj kupujúcich, spôsoby prezentovania či techniky v marketingu. Preto sa pravidelne školím a navštevujem rôzne workshopy a konferencie, čím získavam nové informácie z rôznych oblastí.

POUŽÍVAM MODERNÉ NÁSTROJE

Pri svojej práci používam nové techniky, ktoré mi pomôžu Vašu nehnuteľnosť lepšie odprezentovať. Patrí sem napr. 3D pôdorys, scan nehnuteľnosti, videoprehliadky, webové stránky nehnuteľnosti.

"Čím lepšia prezentácia nehnuteľnosti, tým viac záujemcov, tým vyššia šanca na predaj." 

NEBOJÍM SA BYŤ INÁ

Keď dvaja robia to isté, nikdy to nie je to isté. Nebojím sa robiť veci inak. Vkladám do svojej práce vlastnú energiu a vlastné nápady. Každý prípad je pre mňa VÝZVOU s jasne definovaným cieľom.


Keď hľadáte svojho osobného makléra OZVITE sa mi, rada sa s vami stretnem !


E-book zadarmo

7 chýb pri predaji nehnuteľnosti

spracovaním osobných údajov

E-book zadarmo

7 chýb pri predaji nehnuteľnosti

spracovaním osobných údajov